دسترسی سریع

اخبار استان کهگیلویه و بویراحمد بيشتر

آزمون دوره‌ای وسایل سنجش و توزین سبک برای اصناف الزامیست

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز آزمون دوره اي وسايل توزين و سنجش سبك توسط آزمايشگاه همكار تاييد صلاحيت شده اين سازمان در استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد؛ بهمن رحمتی با اشاره به اینکه این آزمون‌ها بر اساس ماده ۱۴ ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش سازمان ملی استاندارد ایران اجباری است، اظهار داشت: اصناف و دارندگان وسایل توزین سبک توجه داشته باشند که آزمون ادواری وسایل توزین سبک (انواع ترازوها و باسکول‌های متحرک) مورد استفاده صنوف در کهگیلویه و بویراحمد، از بهمن ماه در این استان آغاز شده است که به‌منظور بررسی صحت عملکرد وسایل توزین مورد استفاده صنوف در داد و ستد عمومی انجام می‌شود و در صورت تأیید صحت عملکرد وسیله توزین، برچسب قبولی آزمون بر روی آن نصب می‌شود.
مديركل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد تصريح كرد: آزمون صحت وسایل سنجش سبك استان تا پايان سال 1400 در تمام شهرستان هاي استان ادامه دارد و از واحدهاي توليدي و خدماتي و اصناف تقاضا مي شود با بازرسان اين طرح همكاري لازم به عمل آورند.
وی افزود: اصناف در صورت عدم همکاری با آزمایشگاه تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد و ممانعت از انجام آزمون، به تعزیرات و سایر مراجع قضایی معرفی خواهند شد. 
وی با توصیه به شهروندان هم استانی گفت: در هنگام خرید، حتماً به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها توجه کرده و از مراجعه به مراکزی که ترازوهای آنها فاقد برچسب صحت عملکرد است خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ سامانه رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد اطلاع دهند.