دسترسی سریع

اخبار استان کهگیلویه و بویراحمد بيشتر

در سه ماهه اول سال جاری؛

صدور و تمدید ۳۱ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد: از ابتدای سال جاری تا کنون۱۷ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادر و پروانه 14 واحد تولیدی تمدید شده است. 

بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروانه های صادره مربوط به واحدهای تولیدی: صنایع ساختمانی و معدنی، شیمیایی، غذایی و کشاورزی می باشند. 

 مدیر کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد نشانه تعهد تولید کننده یا ارایه کننده محصول و خدمت با کیفیت به رعایت ضوابط و موازین، احترام به حقوق مصرف کنندگان و استمرار انطباق مشخصات کالا با استانداردهای ملی است. 

وی افزود :تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون علامت استاندارد یا با کیفیت پائین تر از استاندارد ممنوع است. 

رحمتی تصریح کرد: تولید کنندگانی که محصولات و تولیدات آنها مشمول مقررات استاندارد اجباری است باید قبل از تولید انبوه، توزیع و فروش کالاها، نسبت به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد اقدام کرده و نشان ملی استاندارد ایران را با کد رهگیری ده رقمی، بر روی محصول و بسته بندی خود به نحوی درج نمایند که توسط مصرف کننده به وضوح دیده شود.