دسترسی سریع

اخبار استان کهگیلویه و بویراحمد بيشتر

پنج کد شناسایی برای کارگاه های طلاسازی استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد، از صدور ۵ پروانه استاندارد در سال جاری برای کارگاه های طلاسازی در استان خبر داد و گفت: طلا مشمول استاندارد اجباری بوده و تولیدکنندگان ملزم به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و حک کد ساخت روی  مصنوعات طلا هستند.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد؛ بهمن رحمتی با اشاره به اینکه نمونه هایی از طلاهای تولید شده توسط این واحدها برای آزمون به آزمایشگاه‌های همکار تایید صلاحیت شده خارج از استان ارسال شدند، عنوان کرد: بعد از آزمون نمونه‌های ارسالی و اطمینان از مطابقت آنها با استانداردهای ملی، برای ۵ نمونه با کدهای ساخت و علامت تجاری (V6،V5،V4،V3،V2) کد شناسایی طلا صادر شد.
مدیرکل استاندارد استان گفت: استانداردسازی طلا از اقدامات موثر در راستای حفظ حقوق مصرف کنندگان می باشد که توسط سازمان ملی استاندارد ایران در سطح ملی و به تبع آن اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح استان، انجام می شود.
 رحمتی تصریح کرد: علاوه بر نظارت بر واحدهای تولیدی، کارشناسان این اداره کل با مراجعه به مراکز عرضه و نمونه برداری و آزمون نمونه ها، از مطابقت عیار مصنوعات فلزات گرانبها با استانداردهای مربوطه اطمینان حاصل می کنند.